وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی
 
فروشگاه لوازم یدكی اتومبیل ، نجوم ، ورزش ، شطرنج، هنر و علم در بروجرد
tabligh
tabligh


سپاس از آقای علی صالح نیا

 از آقای علی صالح نیا در خواست نمودم که در مقابل گفته های روزنامه ایران ورزشی در رابطه با مصرف غذای ماکارونی توسط تیم گهر زاگرس دورود در بروجرد مطلبی برایمان ارسال نماید . زیرا روزنامه ایران ورزشی با قصد تخریب فرهنگ مردم میهمان نواز بروجرد دست به چنین نوشته بی سر و ته ای زده است ! در زیر جواب آقای علی صالح نیا را می خوانیم ، با سپاس از ایشان :

تغذیه در روز مسابقه:
غذا ها به سه نوع تقسیم می شوند :
۱- کربوهیدراتی ۲-دارای چربی ۳- پروتئینی
هرسه نوع غذا برای بدن نیاز می باشند، به خصوص ورزشکاران بایستی از هرسه نوع تغذیه نمایند ولی زمان آن بایستی متناسب با روز و ساعت تمرین یا مسابقه باشد.

میزان مصرف انواع غذا ها برای ورزشکار عبارتست از : کربوهیدرات 60% ـ پروتئین ها 25% و چربی 15%

مثالهایی از انواع مواد غذایی :
کربوهیدراتی : ماکارونی ، برنج ، نان ، سیب زمینی
پروتئین گیاهی : حبوبات ، سویا ،قارچ
پروتئین حیوانی : انواع گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، جوجه
چربی :گوشت پرچرب ، روغن حیوانی ، روغن گیاهی

با توجه به اینکه اکثر مسابقات فوتبال بعدازظهر می باشد پس بهتر است در روز مسابقه صبحانه بطور مفصل ، نهار سبک و شام با توجه به نیاز فوتبالیست و در جهت جبران ذخایر از دست رفته متوسط صرف شود.

حداقل ۴ ساعت قبل از مسابقه بایستی وعده اصلی غذایی(نهار) و ۲ ساعت قبل از مسابقه میان وعده سبک صرف گردد. میان وعده باید حاوی کربوهیدرات باشدمانند بیسکویت سبوس دار ، نان ، سیب زمینی به همراه یک لیوان آب یا چای سرد کم رنگ .

نکته : از خوردن موارد زیر در روز مسابقه (تا ۶-۸ ساعت قبل از مسابقه) پرهیز کنید :

غذاهای پرچرب ، شیر ، سالاد و سس ، چای داغ و زیاد ، نوشیدنی همراه با غذا(نوشیدنی باید حداقل یک ساعت پس از غذا صرف شود).
بهترین غذا برای روز بازی:
ماکارونی غذایی است که به عنوان غذای روز مسابقه معروف است . ماکارونی غذای کربوهیدراتی است. و بدن ورزشکار در روز مسابقه بیش از هر چیزی به این نوع غذاها نیاز مند است پس بهتر است در وعده غذایی نهار ماکارونی آنهم بصورت کم چرب و کم سس صرف شود.

سیب زمینی نیز بسیار برای وعده غذایی قبل از مسابقه مفید می باشد و حتی مقدار کمی پوره سیب زمینی را می توان به عنوان میان وعده ۲ ساعت قبل از مسابقه صرف کرد.
ّبا آرزوی موفقیت برای شما علی صالح نیا کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی ، مربی بدنساز




طبقه بندی: ورزشی، 
برچسب ها: علی صالح نیا، ایران ورزشی، ماکارونی، بروجرد،  
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 توسط فرهاد داودوندی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
فال حافظ
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic